Influencer marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken. Op alle soorten social media kun je wel influencers vinden. Influencers promoten voornamelijk producten en diensten, vaak in allerlei branches of categorieën. Denk aan fashion, gezichtsverzorging of zelfs plastische chirurgie. Je kunt het zo gek niet bedenken of er zijn influencers die door verschillende bedrijven worden ingezet voor influencer marketing. Om het aantrekkelijk te maken worden er vaak kortingscodes ingezet, zodat mensen sneller de producten of diensten kopen. En als een influencer een shirtje op een leuke manier styled, of als je tegen iemand opkijkt, is dat natuurlijk een heel aanlokkelijk aanbod.
Influencers in de huidige maatschappij
Helaas zitten er niet alleen voordelen aan influencer zijn. Tegenwoordig is bijna alles met een druk op de knop op social media gezet. Denk aan haatreacties, pesterijen of zelfs doodsbedreigingen. Er zijn zelfs influencers die het om de haatreacties doen. Hun doel is zoveel mogelijk negativiteit op hun berichten krijgen en daar verzinnen ze soms de gekste dingen voor. Ze doen bijvoorbeeld alsof ze ruzie hebben met hun vriend of vriendin, alsof ze een tattoo gaan zetten of ze pakken uit met gekke dansjes of lokken negativiteit uit door ruzie te zoeken met anderen. Natuurlijk moet iedereen vooral zelf weten wat ze op social media zetten, maar bewust haatreacties uitlokken is best heftig te noemen.
Zelf influencer worden
Droom jij er al een tijdje van om influencer te worden? Dan zijn er een aantal belangrijke tips die je kunt opvolgen, maar de belangrijkste is toch echt om jezelf te blijven. Doe je niet anders voor dan je bent en wees authentiek. Tegenwoordig vinden mensen dat veel prettiger om te zien. Er zijn influencers die gebruikmaken van zogenoemde eerlijke foto’s. Zijn tonen hun emoties, hun echte lichaam en de moeilijkheden die ze doormaken. Social media wordt een mooiere plek als mensen dicht bij zichzelf blijven!